torsdag 19 augusti 2010

Uterum/Veranda (del 2)


Nu har fönstren kommit på plats! Varit så nyfiken på hur det skulle bli... Häftigt att gå in i rummet när de gamla fönstren sats in och känna in "rummet". Kul! :-)
Takplåten har börjat att läggas också. Vi blev lite tveksamma på takmaterial. Vi hade planerat att lägga plåt, "valsad plåt" (eller om det kallas "bandplåt") men kom efter hand på att det kanske skulle varit bättre med tegelpannor, lika som på huset. Men i det här skedet visade sig inte funka. Det skulle bygga så mycket på höjden så vi inte skulle få upp fönstret på övervåningen. :-( Så nu blir det i alla fall valsad plåt i tegelröd färg. Hoppas det blir bra.

5 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Anna!
Hittade hit via Vita Ranunkler!
Vilket underbart hus ni har o så fint det blir med verandan!

Här kikar jag gärna in i gen:)

Kram Jenny

Lockeby Gård sa...

Hej!

Vad fina stolarna blev vita! Har länge funderat på likadana men inte kommit till skott... hade beslutsångest om det skulle bli bra eller inte, men det blev det.

Vi har ett liknande projekt - sekelskifteshus, Men nu har vi tagit en liten paus ifrån det och börjat inreda ladugården.

Roligt att du tittade in på min sida.

/J

Jenny sa...

Hej igen Anna!
Tack för ditt mail (läste det precis:)) o din kommentar hos mig!

Har lagt till mig som följare av din blogg, ser fram emot att få se fler bilder av ert bygge:)

Ha en mysig kväll!

Kraam Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

Men oj vilket otroligt vackert hus ni har!! Brutet tak och punchveranda, en önskedröm!!! Får väl säga välkommen till bloggvärlden, har i af inte sett dig förr så du kan inte ha bloggat så länge, jag kikar in igen! Mari.

sussi sa...

Oj vilken fint ute rum kul att jag hittade hit du har en jätte fin blogg